A gépjárművédelem legfontosabb kérdései

Fontos-e a kényelem az autóvédelemben?

  • Amióta csak létezik az autógyártás, a fejlesztőmérnökök folyamatosan azon dolgoznak, hogy az autó minél biztonságosabb és kényelmesebb legyen. De a világon minden egyéb minőségi és modern szolgáltató. Mi is ebben hiszünk! Miért kellene, hogy egy autóvédelmi rendszer bonyolult és kényelmetlen legyen?

Rendszerben gondolkozik-e a Car-Őr?

  • A Car-Őr egy komplex gépjárművédelmi rendszer. Több különálló egységből áll, az autó különböző pontjain elhelyezve. Egy olyan összetett rendszer, mely az ügyfél számára egyszerűen kezelhető, a tolvaj számára bonyolult és kiismerhetetlen.

Mennyire fontos ma a motortér lezárása?

  • A motortérzárnak csak akkor van jelentősége, ha a riasztó központját ott helyezik el. A beszerelésére és használatára speciális tűzvédelmi, balesetvédelmi és műszaki előírások vonatkoznak, melyeket sokan figyelmen kívül hagynak. A motortérzár továbbá érinti az autó garanciáját és sok esetben kényelmetlenséget okoz. A Car-Őr a védelmi egységeit az autó több, különböző pontján helyezi el.

Kell attól tartanom, hogy ellopják a motorvezérlő elektronikát?

  • A motorvezérlőt hiába lopják el és teszik bele egy másik autóba, az biztosan működésképtelen lesz addig, míg az adott autógyár szerverén keresztül online össze nem tanítják az autó összes vezérlőegységével. Minden elektromos vezérlőegység szoftverében el van rejtve az autó azonosítószáma. Így az online kapcsolatnál azonnal kiderül, ha az egy lopott autóból, vagy azonosíthatatlan beszerzésből származik. Ezért nem lehet értékesíteni az ilyen alkatrészeket nem hivatalosan. Tehát ennek az egységnek az eltulajdításának nem sok értelme van. Ezt a tolvajok is tudják.

A kódcserélős távirányító a legbiztonságosabb?

  • Egy univerzális (tehát nem gyári) ugrókodos távvezérlő új ára 2-3 ezer forint. Őn rábízná autója védelmét?
  • Nem véletlen az az új irány az autógyártóknál is, mégpedig az, hogy a távirányító helyett kerestek egy biztonságosabb megoldást, a telefont. A prémium kategóriában már egyre gyakrabban találkozhatunk ezzel a megoldással. pl. Tesla. A fejlődés, modernizálás a távirányítók kiiktatása felé halad.

Az ugrókódos távvezérlő kódot nem lehet feltörni?

  • Az ugrókódos távvezérlők fejlesztését már legalább 15 éve befagyasztották, mert a mai eszközökkel gyerekjáték lemásolni, feltörni. Követte azt a közelítőkártya és az RFID. De mára már kezdenek ezek is elavulni.

Mennyire biztonságos a telefonos vagy egyéb okos eszközön keresztüli azonosítás?

  • Telefonos azonosítást ma már egyre több helyen használunk. Gondoljunk csak a bankolásra. A pénzünket rá merjük bízni a telefonunkra vagy az okosóránkra? De említhetnénk az okos otthonokat, ahol nem csak a házunk nyitását-zárását, de egyéb mechanikus dolgait is irányíthatjuk telefonon keresztül, mindenféle kulcs nélkül.  Megfelelően biztonságosan felépített, modern rendszerek ma már nyugodtan vezérelhetőek telefonon keresztül. A telefon is lehet kulcs vagy vezérlő rendszere valaminek. A fejlődés határozottan ebbe az irányba mutat. 

A kulcs nélküli riasztók valóban olyanok, mint a keyless go rendszeres autók? Könnyen lemásolható a jel?

  • Amennyiben az azonosítást egyetlen eszköz végzi, például egy jeladó, vagy közelítő kártya, akkor a riasztónak nagyon alacsony a biztonsági szintje, mivel csak annak az egy jeladónak kell megszerezni a jelét. (ellopni, lemásolni, stb) Ezek valóban könnyebben kiiktathatóak. Megfelelő biztonsági szintet úgy lehet elérni, ha az azonosítás többlépcsős. A Car-Őr ezt a megoldást választotta.

Mi történik ha az utólagosan kialakított védelemnek nincs kezelőszerve?

  • A védelem nem attól biztonságos, hogy van kezelőszerve (azaz fizikailag nyomkodni kell valamit), vagy sem, hanem hogy hogyan van felépítve, hogyan történik az azonosítás. Ha csak egyetlen távirányítóval, vagy jeladóval működtetem a védelmet, akkor nagyon alacsonyszintű védelemről beszélhetünk, mivel elég megszerezni, vagy lemásolni azt az egy távirányítót, vagy jeladót és máris hatástalanítva van a védelem.

    Sokkal fontosabb biztonsági tényező, hogy a védelem kikapcsolása vagy inaktiválása többlépcsősen legyen kialakítva (több egymástól független eszközzel lehessen csak kikapcsolni). Ezt még úgy lehet fokozni, ha mindezek láthatatlanul és titkosítva mennek végbe mint például a Car-Őr rendszernél.

Ha nincs nálam a telefonom, vagy ha lemerül, akkor nem tudok menni az autómmal?

  • Természetesen tudja használni az autóját. A rendszer felkéri, hogy azonosítsa magát, de ez történhet másképp is, a tulajdonos által ismert módon nem csak az okos eszközzel.

Az én autóm intelligens kulcsos/közelítő kártyás. Ilyen autóba is beszerelhető a Car-Őr rendszer?

  • Igen. Sőt! A beszerelését követően az autó keyless funkciója nálunk megmarad, ellentétben sok más rendszerrel! Továbbá rendszerünk védelmet nyújt a ma divatos keyless-es lopási technikák ellen is.

Mi történik, ha ellopják a kocsim kulcsát, vagy lemásolják a távirányítóm jelét?

  • Ez esetben a tolvaj bejuthat az autóba és akár (beállítástól függően) el is indíthatja azt. A több lépcsős vezetőazonosításnak köszönhetően, azonban hamarosan elindul a rablásgátlás folyamat, az autó előírásoknak megfelelően leáll. Az eseményről ön azonnali értesítést kap és lehetősége van többféle módon beavatkozni. 

Azt hallottam, előfordul, hogy a tolvajok elnyomják a mobiltelefon jelét, úgynevezett „GSM zavarót” használnak?

  • Rendszerünk egyedülállóan különbséget tud tenni a nincs térerő és a GSM blokkolóval zavart jel között és utóbbi esetben elindítja a rablásgátlás folyamatát és leállítja a gépjárművet.

És ha az autómat tréleren/vontatva szállítják el?

  • Ez megtörténhet, a rendszer azonban ezt is felismeri. Ön azonnal értesítést kap, a rablásgátló rendszer automatikusan aktiválódik, tehát önerőből az autó mozgásképtelenné válik. A gépjármű pozíciója bármikor lekérdezhető, akár folyamatosan is, vagyis követni lehet hová szállítják az autót.

Azt hallom, felkészült autó tolvajok a gépjármű diagnosztikai csatlakozóján (OBD) keresztül is fel tudják törni a védelmet, igaz ez?

  • Ez valóban így van. Sőt ma ez az egyik legveszélyesebb támadási felület az autók esetében. A Car-Őr gépjárművédelmi rendszer azonban, blokkolja az autó diagnosztikai hálózatát (OBD) is. Így ezen keresztül nem tudnak hozzáférni az autó rendszereihez.

A rendszer beépítése nem érinti az autó gyári garanciáját?

  • Nem, a gyártói garanciát nem befolyásolja, mert a Car-Őr gépjárművédelmi rendszer az autó elektromos rendszeréről, digitális hálózatáról csak információkat fogad, visszafelé nem küld jeleket, nem vezérli azt. Beépítéskor semmilyen átalakítással nem jár.  Így a gyári garancia megmarad.

És ha szervizbe viszem az autót, vagy mosóba?

  • A Car-Őr bármikor könnyedén szervizüzemmódba állítható, akár távolról is. Ez az üzemmód nem jelenti a teljes védelmi rendszer kikapcsolását!

A pozíciólekérdezés azt jelenti, hogy a feleségem láthatja, hol van az autóm? :)

  • Kizárólag abban az esetben, ha Ön ezt a jogosultságot beállította számára. Jogosultságokat ugyanis csak a fő telefonszám tulajdonosa adhat. Ráadásul ezeket kényelmesen a saját számítógépéről, önállóan megteheti.